Search

Despre mine

Fotografia mea
Prajitura "Mihaela" Ingrediente pentru blat: o bucata de "Mihaela"; cateva grame de noroc; 300 ml esenta fericirii si un pic de sanatate. Pentru aluat: umor; prezenta de spirit; optimism si speranta. Mod de preparare: Se ia o bucata intreaga de "Mihaela", dupa cum credeti, mai durdulie, in perioade de sarbatori ori mai slaba, in perioade de dieta. Se amesteca impreuna cu cateva grame de noroc, 300 ml de esenta fericirii si un pic de sanatate. Se lasa la dospit. Intre timp pregatiti crema: se mixeaza umorul cu prezenta de spirit pana cand devin spumoase, adaugati apoi optimismul si speranta. Puneti prajitura la cuptor. Se serveste impreuna cu o legatura de prieteni alesi pe spranceana.

Blogger templates

Related Posts with Thumbnails

Mucenici moldovenesti

duminică, 7 martie 2010

"Intamplarea" face ca ziua moderna a barbatului (9 martie) sa coincida cu sarbatoarea Mucenicilor...traditia populara ne spune ca vremea din 9 martie va influenta clima urmatoarelor 40 de zile. Barbatii spun ca daca in aceasta zi bei cateva pahare totul va fi bine, iar daca bei 40 totul va fi excelent....uff....let's keep our fingers crossed for having an excellent (good) time with our guys ;) ... si ...pentru a-mi usura soarta...m-am pus pe cuzinarit de...mucenici moldovenesti:
complexitate: medie
timp preparare: 4-5 ore
calorii: 300/mucenic
numar total de mucenici preparati: 14 ;)


pentru aluat e nevoie de:
- 1 kg faina;
- 3 oua;
- 150 gr zahar;
- 250 ml lapte (eu folosesc lapte cu grasimea de 1,5%);
- 30 gr drojdie;
- 100 gr unt;
- 2 pliculete - zahar vanilat;
- o esenta rom;
- o lingurita de coaja de lamaie.

pentru sirop e nevoie de:
- 500 ml apa;
- 7-8 linguri de miere de albine;
- 2 pliculete - zahar vanilat;
- o esenta rom;

iata cum le-am combinat eu:

am facut maiaua asa: am incalzit (nu fiert) 2-3 linguri de lapte, in laptele incalzit am pus o lingura de zahar si drojdia














am turnat toata faina (1kg) intr-un castron si am facut o gaura in mijloc

















apoi am turnat maiaua in gaura din mijlocul fainii si am lasat-o la dospit 10-15 minute
















separat am mixat cele 3 oua, unde am pus si o jumatate de lingurita cu sare, apoi am adaugat zaharul, cele doua pliculete cu zahar vanilat, esenta rom si 3 lingurite cu coaja de lamaie amestecate cu zahar

































...toate acestea se toarna peste maiaua deja dospita care arata asa

















si apoi incepe framantarea...treptat se adauga laptele si untul topit. Aluatul se framanta aproximativ 20 de minute pana cand acesta nu se mai lipeste de maini (pentru a-l impulsiona se adauga o lingura cu ulei ;)



















...apoi il lasam la crescut...

















...dupa ce aluatul a crescut se taie in parti egale
















si incepe ora de lucru manual...am inceput cu serpisorii












am continuat cu cerculetele
















si am terminat cu "opt-urile"

















inainte de a baga "opt-urile" la cuptor se dau cu ou batut si se mai lasa la dospit 5-10 minute




















la cuptor stau maxim 20 de minute (temperatura medie)





















"opt-urile" se scot de la cuptor si se baga in "baita" siropului (apa fiarta amestacata cu miere zahar vanilat si esenta rom)



















la final se ung cu putina miere si se presara nuca taiata marunt

















...hmm...tasty

2 comentarii:

Unknown spunea...

sunt in stare de soc! bravos! bravos! arata minunat!

Dragos spunea...

Ca un bucatar incepator, pot sa spun ca arata foarte bine mucenicii, si gustul e pe masura, ca doar i-am incercat :) Te astept cu noi retete pe care sa le degust :)

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...